Přihlásit se

Objevili se technické potíže. Odeslání Vašeho formuláře nebylo úspěšné. Prosím přijměte naši omluvu a zkuste to znovu později. Podrobnosti: [detaily]

Download

Registrovat se

Objevili se technické potíže. Odeslání Vašeho formuláře nebylo úspěšné. Prosím přijměte naši omluvu a zkuste to znovu později. Podrobnosti: [detaily]

Download

Děkujeme za registraci u společnosti Omron

E-mail k dokončení registrace účtu byl odeslán na adresu

Návrat na webovou stránku

získejte přímý přístup

Níže zadejte své údaje a získejte přímý přístup k obsahu na této stránce

Text error notification

Text error notification

Checkbox error notification

Checkbox error notification

Objevili se technické potíže. Odeslání Vašeho formuláře nebylo úspěšné. Prosím přijměte naši omluvu a zkuste to znovu později. Podrobnosti: [detaily]

Download

Děkujeme za váš zájem

Nyní máte přístup k Tři největší výzvy, které je třeba překonat v automobilovém průmyslu

E-mail s potvrzením byl odeslán na

Pokračovat na stránku

Prosím nebo získejte přímý přístup a stáhněte si tento dokument

Industry 4.0

Snadný přechod na elektromobily: Tři největší výzvy, které je třeba překonat v automobilovém průmyslu

Zveřejněno Industry 4.023. Listopad 2023

Přechod na elektromobily představuje pro výrobce automobilů náročnou cestu. Společnosti s dlouholetou tradicí, které vždy vyráběly vozidla se spalovacími motory, se nyní pokoušejí vstoupit do zcela nové oblasti platforem pro vozidla. Podívejme se na hlavní výzvy, kterým výroba elektromobilů čelí, a prozkoumejme nejnovější inovativní řešení na obzoru.

Zajištění dostatečného prostoru k montáži nových vozidel

Vzhledem k tomu, že jsou při výrobě elektromobilů zaváděny nové platformy, potýkají se výrobci se složitou výzvou, kterou představuje kapacita výrobního závodu. Při výrobě plug-in hybridních vozidel lze do výrobních linek přidat další stanice, protože mají některé části společné s linkami na výrobu spalovacích motorů.

Společnosti vyrábějící elektromobily na baterie (BEV) však kvůli zcela odlišné struktuře těchto vozidel stávající linky využít nemohou. Na základě předpokládaného objemu výroby by potřebovaly pro vozidla na baterie vybudovat samostatný závod nebo v rámci stávajícího závodu instalovat specializovanou linku.

Dobrou zprávou je, že automatizace nabízí řešení pro optimalizaci využití prostoru, což umožňuje automobilkám maximalizovat efektivitu bez nutnosti zavádět nová zařízení. Automatizační řešení mohou výrazně zlepšit využití podlahové plochy, protože umožňují ukládat díly takovým způsobem, který by byl pro člověka obtížně dosažitelný.

Školení zaměstnanců do budoucna

Zavádění nových platforem pro vozidla v éře elektromobilů vyžaduje nejrůznější výrobní procesy, které představují značné kapitálové investice. Řada výrobců pokračuje ve výrobě tradičních spalovacích motorů a zvyšuje jejich složitost i cenu, vzhledem k současným trendům na trhu je to však nezbytné.
 
V úvahu sice připadá outsourcing baterií, ale v případě zásadně důležitých prvků, jako jsou spalovací motory, upřednostňuje většina velkých automobilek interní výrobu, a to z důvodu možnosti rozšíření a kontroly kvality. Protože je čím dál tím více jasné, že elektromobily se budou vyrábět i nadále, budou se jejich hlavní výrobci snažit být méně závislí na externích dodavatelích, co se tohoto zásadně důležitého prvku týče.
 
Další výzvou je vyhovění poptávce. Náročné samo o sobě je už jen najít dostatek pracovníků – a navíc je potřeba poskytnout novým i těm stávajícím specializované školení, zejména u aplikací, které využívají připojení elektrických kabelů s vysokým napětím.
Automatizace a flexibilní výrobní řešení mohou pomoci osvobodit pracovníky od úkolů bez přidané hodnoty, aby se mohli soustředit na rekvalifikaci. Například úlohu vyndávání dílů z regálů lze svěřit autonomním mobilním robotům (AMR), zaměstnanci díky tomu neztrácí čas, nemusí chodit daleko a díly vyndávat ručně.

Odhad poptávky po nových vozidlech

Vzhledem k tomu, že elektromobily jsou na trhu relativní novinkou, chybí v automobilovém průmyslu historické údaje, na základě kterých by se dal spolehlivě odhadnout roční objem výroby potřebný k uspokojení poptávky spotřebitelů po konkrétním modelu elektromobilu. Tyto odhady jsou proto v této fázi spíše přibližné.

Výrobní linky společností vyrábějících elektromobily musí být tedy flexibilní a disponovat možností rozšíření. Po tom, co může začít jako nízkoobjemová výroba, se může náhle zvýšit poptávka, která pak může velmi rychle dosáhnout těch nejvyšších hodnot. Takovéto rychlé změny mohou vyžadovat přestavbu nebo investice do většího počtu pracovníků a nového prostoru určeného speciálně pro nové vozidlo, nebo všechny výše uvedené možnosti.

Flexibilní výrobní řešení jsou navržena tak, aby se minimalizovaly náklady a prostoje spojené s přechodem na nové vozidlo, zvládly se inovace a zároveň se i nadále podporovaly starší potřeby. Společnostem to pomůže udržet si konkurenceschopnost na rychle se měnícím trhu. Takováto přizpůsobivost umožňuje automobilkám obstát v konkurenci na dynamicky se rozvíjejícím trhu. Nejrůznějším úkolům lze snadno přizpůsobit například kolaborativní roboty, což pomáhá minimalizovat výměnu zařízení.

Výroba elektromobilů byla dříve vnímána jako něco vzdáleného, ale to už nyní neplatí. Klíčoví hráči v tomto odvětví spolupracují na vývoji cenově dostupných a efektivních modelů a společnost OMRON přitom figuruje jako přední výrobce průmyslové automatizace. Podle agentury Reuters se očekává, že by celosvětový trh s bateriemi pro elektromobily mohl do roku 2030 dosáhnout hodnoty 250 miliard dolarů. Výrobci automobilů se nyní musí vypořádat s problémem, který představuje splnění rostoucí poptávky, a zároveň podporovat inovace. V našem informačním dokumentu získáte cenné informace o tom, jak optimalizovat své procesy tak, aby této rostoucí poptávce vyhověly.

Kontaktujte nás a my vám poskytneme více informací

Obraťte se na odborníky společnosti Omron

Máte nějaké otázky nebo potřebujete osobní radu? Neváhejte se obrátit na některého z našich specialistů.
  • Omron Europe

    Omron Europe