Manipulace
Vybudování dopravníkového systému v automobilovém závodě představuje náročný úkol. Technologie společnosti OMRON v oblastech pokročilého řízení pohybu, bezpečnosti, snímání a dalších pomáhají výrobcům automobilů podporovat přesnost a maximální dobu provozuschopnosti a zároveň chránit pracovníky před pohyblivými riziky.
Výzva
Polohy obráběných součástí musí být detekovatelné v různých fázích montážního procesu. Pokud nelze obtížně detekovatelné obráběné součásti (se zakřivenými, lesklými nebo odlévanými povrchy) detekovat opakovaně, je nutné znovu vybrat nebo seřídit příslušné senzory. Když porucha senzoru způsobená okolním prostředím zapříčiní zastavení linky během hromadné výroby, může opětovné uvedení linky do provozu trvat dlouhou dobu.
Vzhledem k tomu, že dopravníky mají různé délky a různá uspořádání, mohou být tlačítka nouzového zastavení obtížně dosažitelná pro obsluhu, takže nemusí být ideálním řešením. Nákladově efektivní volbou mohou být lankové vypínače, protože poskytují různá rozpětí a lze je snadno instalovat po celé délce dopravníku. Osoba pracující na kterémkoli místě u dopravníku má přístup k bezpečnostnímu zařízení, může jednoduše zatáhnout za lanko a zastavit tak systém.
Řešení
Díky chráněnému snímacímu povrchu pomáhá fotoelektrický senzor E3AS minimalizovat prostoje linky a maximalizovat dobu provozuschopnosti při dopravě dílů na straně linky. Větší dosah bezdotykového senzoru E2E NEXT nabízí řešení pro aplikace, které dříve nebylo možné realizovat z důvodu nedostatečného dosahu snímání.
Pro výrobce automobilů, kteří chtějí instalovat lankový vypínač podél montážního dopravníku, nabízí model ER5018 kompaktní pouzdro s maximálním rozpětím lanka až 40 m a celou řadu příslušenství pro snadné nastavení a údržbu. Kromě toho je tento vypínač zásluhou odolného pouzdra, které snáší vibrace, ideální pro nejběžnější průmyslové aplikace a náročná prostředí.
Řada MX2 maximalizuje výkon dopravníku zajištěním souladu řízení motoru a stroje. Díky vyspělé konstrukci a algoritmům poskytuje řada MX2 plynulé řízení až do úplného zastavení, stejně jako přesný provoz pro cyklické operace a schopnost řízení točivého momentu v otevřené smyčce.
Doprava v automobilovém závodě budoucnosti
Při navrhování dopravníků pro automobilový závod budoucnosti je nutné vzít v úvahu mnoho skutečností. Představte si autonomní mobilní robot řady OMRON LD, který přesouvá obráběné součásti k mobilnímu manipulátoru OMRON (neboli MoMa), aby je mohl umístit na dopravník.
Manipulátory MoMa poskytují naprostou flexibilitu při manipulaci a provozní mobilitu. Vznikly spojením kolaborativního robotu a mobilního robotu a představují nový druh robotů se všemi výhodami a bez jakýchkoli omezení těchto technologií. Robotické rameno dokáže zvednout produkt a umístit jej na cílovou plochu, protože mobilní robot se samostatně pohybuje na různá místa.